AVTODOREXPO

dates will be defined later

Китай тестує першу «розумну» дорогу для автономного транспорту

умные дороги - выставка дорожного строительства АВТОДОРЭКСПОНа сході Китаю почалося тестування «розумної» дороги для руху транспорту, під’єднаного до інтернету. В рамках експерименту, у місті Усі провінції Цзянсу по чотирьох кілометровій ділянці дороги курсує автономний автобус. Він виконує рух за прямим і зворотним маршрутом, робить зупинки, оминає перешкоди, прискорюється та сповільнюється залежно від інформації, яку отримує від навколишніх систем. Автобус, зокрема, має доступ до даних від датчиків, камер і радарів, що вмонтовані в саму дорогу, світлофори та дорожні знаки, інші елементи інфраструктури.

Тестова ділянка дороги використовує технології телеком-гіганта Huawei та є частиною національного проекту Китаю із розвитку «розумних» цифрових доріг. Таким чином влада намагається зробити рух транспорту зручнішим і безпечнішим.

«Автономний рух транспорту – це беззаперечний тренд, але ізольоване авто із цим завданням не впорається. Єдиний вихід – отримувати більше інформації з доріг», – каже представник Huawei.

Автономний автобус, що отримав кодову назву X-Bus, під’єднаний до мережі контролю трафіку, яка знімає інформацію і приймає рішення щодо усього, що відбувається на тестовій дорозі. При цьому комунікація є двосторонньою: автобус також може надсилати інформацію в систему та робити запити, наприклад на потрібні йому сигнали світлофору, щоб дотримуватися графіку руху. Хоч ступніть автономності автобуса дуже високий, тут передбачене сидіння водія для більшого контролю безпеки.

Китай, як найбільший у світі ринок з продажів авто, має намір наростити частку автомобілів з функціями автономності щонайменше до 50% до 2025 року. Такі дані зазначені в національній програмі технологічного розвитку, де також ідеться про потребу розвивати інфраструктуру, що дозволить автомобілям під’єднуватися до мережі та обмінюватися даними з дорогою.

Чи не головна мета програми створення «розумних» доріг – це підвищення рівня безпеки, адже зараз у Китаї в ДТП гине одна людина кожні вісім хвилин. Отже, влада прагне надавати автомобілям і водіям більше точної та актуальної інформації в реальному часі – щодо трафіку, погодних умов і можливих загроз.

 

Джерело: bloomberg.com

Share on social networks