АВТОДОРЕКСПО

дати будуть визначені згодом

SteelSurf ECO Plus – екоасфальт з лігніном і сталевим шлаком

Підрозділ SteelPhalt компанії Harsco Environmental з Великобританії розробила новий продукт під назвою SteelSurf ECO+ на основі сталевого шлаку. Як альтернативу бітуму, в якості сполучної речовини компанія використовує Lineo® – продукт на основі крафт-лігніну, який екстрагується з деревини.
Оскільки в асфальтобетонних продуктах SteelPhalt використовується сталевий шлак, побічний продукт виробництва сталі, такі асфальтові продукти нівелюють потребу у видобутку сировини. Оскільки компанія мала на меті просуватися далі на шляху до розробки більш екологічно чистих асфальтових продуктів, наступним елементом, якому почали шукати заміну, став бітум. Компанія шукала більш природну сполучну речовину, якою врешті став лігнін. Будучи одним із основних компонентів деревини, лігнін є надійною, стійкою альтернативою бітуму.
Використання лігніну як в’яжучого для асфальту та заміни частини бітумної суміші не є новою концепцією, унікальною для SteelPhalt, однак SteelPhalt є першою компанією, яка змішала лігніновий в’яжучий зі сталевим шлаковим заповнювачем.
Постачальником крафт-лігніну Lineo® для компаній виробників асфальту виступає Stora Enso зі штаб-квартирою у Гельсінкі, яка також є одним із найбільших приватних лісовласників Фінляндії.
Продукція SteelPhalt вже містить 95% перероблених заповнювачів зі сталеливарної промисловості. Цей перероблений сталевий шлак є природним побічним продуктом процесу виробництва сталі, і в іншому випадку він пішов би на сміттєзвалище, якби його не використовували повторно. Решта 5% асфальтобетонної суміші становить бітумне в’яжуче.
Оскільки в’яжуче є одним із ключових факторів, що визначають якість асфальтового покриття, компанія враховувала два головних міркування, коли шукала більш екологічну заміну в’яжучого для асфальтових продуктів SteelPhalt: зручність використання та довговічність. Таким чином, компанія вирішила замінити частину бітуму лігніном.
Лігнін є однією з основних будівельних речовин дерева та забезпечує друге за величиною джерело відновлюваного вуглецю на планеті. Оскільки лігнін відновлюється біологічним шляхом, його можна використовувати як сталу альтернативу багатьом викопним матеріалам, включаючи бітум.
Лігнін постачають у формі порошку, тому для використання в SteelSurf ECO+ його змішують з невеликою кількістю ріпакової олії. У той час як асфальт компанії традиційно замішують за температури 150-180°C, на лігнін негативно впливає тепло, тож йому потрібна температура суміші у 135-145°C.
На дослідження й розробку SteelSurf ECO+ знадобився рік. Замість проведення широких лабораторних досліджень компанія уклала суміш на дорогах міста Ротерхем (Великобританія), аби провести подвійне сліпе дослідження ефективності продукту сталевого шлаку і крафт-лігніну. На дорозі укладали дві тестові ділянки з різною кількістю бітуму, заміненого лігніном. Третім тестовим зразком була стандартна суміш SteelSurf зі сталевим шлаком і 100% бітумом. Під час дослідження експерти не мали попереднього знання про те, яка ділянка містить лігнін, і не змогли відрізнити асфальт із лігніном і без лігніну. Крім того, дослідники не виявили помітної різниці в легкості ущільнення асфальтових сумішей, незважаючи на різні температури, необхідні для нагрівання асфальту.
Сам по собі асфальт, змішаний зі сталевим шлаком і бітумом, добре витримує нормальний і комерційний знос. Міцність і довговічність сталевого шлаку подовжує термін його експлуатації та зменшує потребу в технічному обслуговуванні, а також зберігає високий опір ковзанню. З частиною бітуму, заміненого лігніном, ці основні властивості продукції SteelPhalt залишаються чинними.
Під час сліпого дослідження в Ротерхемі єдиним відмінним фактором був запах, оскільки асфальтова суміш із компонентом лігніну при нагріванні пахла деревом.

 

Джерело: theasphaltpro.com

Поділитися в соцмережах