Уряд Італії заявляє, що у 2025 році розпочнеться будівництво мосту через Мессінську протоку. Цей грандіозний проєкт, спрямований на з’єднання острова Сицилія з регіоном Калабрія, є одним із найдорожчих і суперечливих інфраструктурних задумів країни.
Розмови про будівництво мосту через Мессінську протоку велися давно, але питання досі так і не вийшло за рамки проєктування, адже міст надто дорогий та технічно складний.
Тепер за будівництво мосту взявся міністр інфраструктури Італії Маттео Сальвіні.
За проєктом споруда матиме 3300-метровий центральний проліт і стане найдовшим підвісним мостом у світі. Він також стане частиною Скандинавсько-Середземноморського коридору Європейського Союзу, артерії, яка з’єднає Північну та Південну Європу.
Згідно з останньою оцінкою, міст коштуватиме 13,5 млрд євро. Європейський Союз готовий виділити близько 25 млн євро, що покриє половину витрат на проєктування залізничної інфраструктури.
Критики кажуть, що район, де планується будівництво мосту, відомий високою сейсмічною активністю, що викликає занепокоєння щодо безпеки.
Ще однією проблемою є глибина протоки: у наймілкіших місцях вона становить 72 метри, у найглибших западинах – понад 1220 метрів. Течія у Мессінській протоці дуже швидка: більше 10 км на годину. До того ж течія тут іде в двох напрямках, і навіть періодично змінюється. Будувати в таких умовах, звичайно, можливо, але надзвичайно важко.
У протоці ведеться активне судноплавство. Щороку через нього проходить більше 13 000 великих вантажних суден. Будівництво мосту на кілька років створить проблеми для вантажного транспорту, що призведе до серйозних фінансових втрат, як для Італії, так і для інших учасників торгових відносин.
Крім того, дослідники кажуть, що Сицилія поступово «віддаляється» від материкової Італії. Причина криється в повільному, але впевненому русі літосферних плит. Здавалося б, винос невеликий: всього 8-30 міліметрів на рік, але в довгостроковій перспективі стабільність нової транспортної артерії може бути під великим питанням.
Проєкт також наштовхнувся на сильний опір з боку місцевих жителів, які стверджують, що національні та європейські кошти слід використовувати для фінансування основних послуг на неблагополучному півдні Італії.
«Сицилія – це фізичний центр Середземномор’я. Судна, що виходять із Суецького каналу, проходять через сицилійські порти, але вони не зупиняються тут, а прямують аж до Роттердама. Якщо ми хочемо це змінити, міст є одним із напрямків до розв’язання проблеми», – каже в свою чергу президент Асоціації з розвитку промисловості Південної Італії Адріано Джаннола.
Джаннола не вважає поточний проєкт мосту найкращим рішенням, найбезпечнішим чи найдешевшим. Проте він переконаний, що міст – це необхідність.
Джерело: cfts.org.ua