Біля Чернігова на річці Десна повністю завершено будівництво 628-метрового мостового комплексу, який є одним з найбільших інфраструктурних об’єктів в Україні за час війни.
Найдовший 106-метровий прогін над руслом річки зробили з останньої довоєнної партії металу маріупольської «Азовсталі».
«Споруда має важливе значення для відновлення та розвитку регіону, оскільки це найкоротший шлях з київської траси прямо в центр Чернігова», – зазначили в компанії.
Рух першою чергою було запущено ще в травні. Відтепер працюють обидва проїзди моста – на дві смуги в кожну сторону.
Перш ніж почати будівництво, було забезпечено тимчасовий проїзд, відновивши старий міст, зруйнований росіянами у березні 2022 під час облоги Чернігова. Для цього розчистили дно Десни від уламків – підняли з води 400-тонні шматки металевих конструкцій. Піротехніки підривали їх під водою. Водолази розрізали конструкції на 11-метровій глибині.
Спорудження мосту тривало 2 роки – за системою DESIGN&BUILD, яка дозволяє проєктувальникам та будівельникам працювати паралельно.
Щоб забезпечити рівень судноплавства, висоти води та всі геометричні параметри, найдовший 106-метровий прогін над руслом річки зробили металевим без опор у воді.
Балки для цього прогону були виготовлені з останньої довоєнної партії металу маріупольської «Азовсталі».
«Монолітними залізобетонними виконано прогони мосту над берегами. При спорудженні цих прогонів використали конструкції пост-напруженого бетону. Оскільки цей міст має унікальну форму – з віражами та поширеннями – саме ця технологія дозволила реалізовувати складні архітектурні рішення», – додали в компанії.
Мостовий комплекс оснащено системою моніторингу, яка контролює стан елементів конструкції під час транспортного навантаження, та метеостанцією, що фіксує та відображає на табло температуру дорожнього покриття, погодні показники, сповіщення про ДТП, обмеження руху тощо.
Джерело: cfts.org.ua