Нові дослідження показали, як можна використовувати вуличне освітлення для організації руху самокерованих автомобілів. Зокрема, в середину ліхтарів можна помістити системи, які зроблять можливою комунікацію між автомобілями.
Вуличне освітлення довго сприймали як автономний елемент інфраструктури, проте з появою технологій 5G та IoT (Internet of Things – інтернет речей) стала можливою інтеграція в систему пристроїв для бездротового інтернет-доступу та камер. Таким чином, вже наявну інфраструктуру можна буде використати в майбутньому, щоб передавати інформацію про обмеження швидкості, стан трафіку чи ДТП, аби автомобілісти могли ефективніше планувати свої подорожі.
Аби перевірити концепцію, у Великобританії запустили тестовий проект на трасі М40 у Бірмінгемі. Під час заміни старих ліхтарів на більш екологічне LED освітлення, дорожники встановили бездротові пристрої та камери спостереження, які залишаються непомітними для водіїв. Після п’яти місяців роботи фахівці переконалися у працездатності системи – вони успішно отримували дані з камер на планшети та комп’ютери у центрах керування.
Таким чином, автори дослідження переконались, що їхня ідея придатна для створення об’єднаної автономної інфраструктури. Вона допоможе створити систему комунікації для самокерованих автомобілів, аби вони могли передавати та отримувати повідомлення, бачити сповіщення про обмеження швидкості, ДТП та іншу корисну інформацію.
«Можливість встановлювати рішення, такі як камери спостереження, одночасно із заміною ліхтарів – це кращий спосіб виконувати таку роботу, адже це більш безпечно і вимагає значно меншого перекриття доріг», – каже Карла Вісенте, проєктний менеджер компанії Kier Highways.
Джерело: nationalhighways.co.uk