Заступник міністра інфраструктури України Мустафа Найєм повідомив, що в Україні набрала чинності нова методика ціноутворення в дорожньому будівництві.
«Тридцять років втечі від «совку» українські замовники та підрядники обраховували проєктування, будівництво та утримання дорожньої інфраструктури за старими радянським нормами та правилами. Рік тому ми поставили собі мету позбавитись цих рудиментів. І, навіть, попри війну нам це вдалось», – зазначив він.
Найєм підкреслив, що в Україні скасовані і більше не використовуватимуться старі «квадратно-гніздові» правила калькуляції вартості дорожніх робіт.
«Замість них набрала чинності нова Методика ціноутворення вартості дорожніх робіт та послуг. Нові правила більш прозорі і вимагають підготовки кошторисів на основі реальних і достовірних ринкових даних. У багатьох аспектах ми адаптували світовий досвід. Зокрема, запроваджено обов’язкове складання відомості обсягів робіт, BOQ (Bill Of Quantity) за міжнародними системами вимірювання. У тому числі – розроблений британцями стандарт Civil Engineering Standard Method of Measurement (CESMM4), що вже більш 40 років використовується у багатьох країнах світу», – розповів заступник міністра інфраструктури.
Він зазначив, що перехід на використання міжнародних систем – це дуже вагомий аргумент для участі у відбудові пошкодженої і знищеної української інфраструктури для великих іноземних компаній, які не були готові працювати за радянськими стандартами.
«Нова Методика передбачає покриття ризиків та інфляції (механізм, який взагалі був відсутній у практиці). Також уніфікувано та створено єдиний підхід до опису та найменування робіт та послуг, зроблено більш прозорим і оперативним аналіз звітів і кошторисів тощо. Впевнений, вона значно спростить роботу не лише гравцям ринку, а й усім контролюючим органам, які отримали низку додаткових запобіжників зловживань та упередження корупційних ризиків», – додав заступник міністра інфраструктури.
Джерело: cfts.org.ua