AVTODOREXPO

dates will be defined later

Учені зі США досліджують світлі більш «холодні» дорожні покриття

У типовому місті тротуари займають від 35 до 50 відсотків площі, і коли стає спекотно, асфальт починає діяти як гігантський – і небажаний – радіатор. Дослідники з Лабораторії Берклі хочуть поставити під сумнів те, що асфальтовані поверхні повинні мати теплопоглинаючий чорний або сірий відтінок.
Оскільки темні тротуари поглинають майже всю сонячну енергію, поверхня тротуару нагрівається, що, в свою чергу, також нагріває повітря. На думку учених «прохолодні» тротуари світлішого кольору відбиватимуть від 30 до 50 відсотків сонячної енергії. Аби дослідити це явище Heat Island Group перетворила частину автостоянки в лабораторії Берклі на виставку холодних покриттів, які наносяться безпосередньо на наявні асфальтовані поверхні.
«Холодні» покриття можуть бути виготовлені з традиційних дорожніх матеріалів, які мають світліший колір і, відповідно, вищий коефіцієнт сонячного відбиття, таких як цементобетон, або можуть складатися з покриттів холодного кольору чи поверхневої обробки асфальтового покриття.
«Холодні покриття, які ми представляємо, можна наносити на існуючий асфальт або цемент. Їх можна використовувати замість герметизуючого покриття, і вони є хорошим рішенням для міст, які прагнуть впровадити технології холодних покриттів».
Холодний асфальт буває різних відтінків, включаючи зелений, синій і жовтий, а його коефіцієнт сонячного відбиття залежить як від кольору, так і від матеріалу.
«Нам також дуже цікаво спостерігати за тим, що відбувається під час дощу, який може допомогти покриттям самоочиститися і відновити вищу відбивну здатність» – каже Бенджамін Мандел, учасник дослідницької групи.
На думку учених, переваги холодних тротуарів виходять за рамки простого охолодження міського повітря. Вони також можуть впливати на глобальне потепління та енергетичне навантаження. Темні дахи і темні тротуари сприяють глобальному потеплінню, поглинаючи велику кількість сонячної енергії, а потім випромінюючи її назад в атмосферу у вигляді тепла.
«У масштабах цілого міста невеликі зміни температури повітря можуть бути величезною перевагою, оскільки вони можуть уповільнити утворення смогу. Лише пара градусів може також зменшити піковий попит на електроенергію, зменшивши енергетичне навантаження від кондиціонування повітря» – каже Хейлі Гілберт, дослідниця Heat Island Group.
На додачу, світловідбивні автостоянки можуть дозволити власникам будівель і містам заощаджувати енергію, необхідну для освітлення вулиць і автостоянок.

 

Джерело: dailymail.co.uk

Share on social networks