АВТОДОРЕКСПО

дати будуть визначені згодом

П’ять найцікавіших мостів України, які варто побачити

Десятки тисяч людей щодня переходять та переїжджають мости, але мало хто з них замислюється про їх унікальність та неповторну красу. Ось 5 мостів з різних куточків України, які обов’язково варто побачити.


«Найстарший»
Найстаршим мостом України по праву вважається віадук у Ворохті. Цей залізничний кам’яний арковий міст через річку Прут збудували ще за часів Австро-Угорської імперії у 1895 році.
Тоді імперська влада планувала з’єднати Адріатичне море з Чорним залізничної колією. Рішення про будівництво було прийняте у 1870 році, але до самих робіт приступили лише у 1894.
На будівництві працювали полонені італійські солдати, а також наймані робітники із числа іноземців та тутешніх жителів.
Віадук у Ворохті має 200 метрів в довжину, ширина центральної арки становить 30 метрів.
На сьогоднішній день міст не використовується за прямим призначенням. Щоб зберегти історичну пам’ятку, у 2000 році поруч збудували ще один залізничний міст.

 

«Найдовший»
Найдовшим мостом в Україні є залізничний Мерефо-Херсонський міст у Дніпрі. На час будівництва він вважався найбільшим арковим мостом Європи.
Побудувати тут міст планували ще до революції 1917 року, але Перша світова війна і загальна нестабільність в країні відклали цей проєкт. Тільки у 1929 році рішення про будівництво було ухвалено вдруге. Розпочали зведення мосту у 1931 році. Автор нового проекту Микола Колоколов запропонував вперше в історії мостобудування застосувати монолітний залізобетон.
В експлуатацію міст здали 21 грудня 1932 року. Загальна довжина споруди складає 1627 метрів, до того, що ширина Дніпра в цьому місці – 1250 метрів. Під час Другої світової війни Мерефо-Херсонський міст зазнав суттєвих руйнувань, але після воєнних дій його не тільки відновили, а й удосконалили.
Мерефо-Херсонський міст занесений до реєстру пам’яток архітектури України як унікальну інженерну споруду.

 

«Найвищий» міст
Міст «Стрімка лань» – це автомобільний міст перекинутий через річку Смотрич у Кам’янці-Подільському. У народі його ще називають Чернівецьким мостом, бо дорога на Чернівці пролягає саме через нього. Цей міст є найвищим мостом України, його висота становить 70 метрів.
Проект мосту розробили фахівці з Інституту електрозварювання імені Євгена Патона у 1965 році. Відкрили міст у 1973 році.
Окрім того, що «Стрімка лань» є найвищим мостом України, він ще досить незвичний, бо тримається лише на двох бокових опорах, відстань між якими становить 174 метри.


«Розвідний»
В Україні кілька розвідних мостів, але «найголовнішим» з них є Інгульській міст у Миколаєві. Він примітний тим, що протягом 15 років (до 1996 року) очолював рейтинг найбільших розвідних мостів Європи, але згодом його на 6 метрів перевершив міст у Роттердамі.
Довжина Інгульського моста становить 422 метри. На ширині 18,5 метрів вдалося розмістити чотири автомобільні смуги та два тротуари завширшки 2,25 метрів, а також тут прокладено тролейбусну лінію. Розвідна частина становить 76 метрів.
Відкриття мосту відбулося 6 листопада 1981 року. Його спорудили, щоб об’єднати центр міста з мікрорайоном Соляні, а розвідна конструкція необхідна для пропуску кораблів і суден, які виходять з суднобудівного заводу.


«Унікальний» міст
Унікальна мостова споруда – Плебанівський віадук – знаходиться у Тернопільській області, неподалік від села Плебанівка. Його збудували у 1896 році, але ним досі курсують потяги. За це треба подякувати надійній кам’яній кладці з натурального сірого каменю. Саме для подовження строку служби й було обрано арочний стиль конструкції. Плебанівський віадук має 9 арок.

 

Джерело: uain.press

Поділитися в соцмережах