Заступник міністра фінансів України Олександр Кава назвав пріоритети фінансування транспортної галузі на 2025 рік. Зокрема, йдеться про розбудову мережі швидкісних доріг та з’єднання її з існуючою і перспективною мережею швидкісних доріг країн ЄС, транспортні проєкти, які дають можливість забезпечувати експортно-імпортні ланцюги поставок та транспортні об’єкти, важливі для Сил оборони, що забезпечують військову логістику.
За його словами, в пріоритеті – об’єкти, важливі для забезпечення життєдіяльності країни в цілому та окремих регіонів зокрема – це зруйновані та пошкоджені мости й шляхопроводи. Такі об’єкти мають швидко реалізовуватися, і відповідно – фінансуватися.
«Аналогічний підхід – до транспортних об’єктів, важливих для наших Сил оборони, що забезпечують військову логістику. В окрему групу можна виділити транспортні проєкти, які дають можливість економіці функціонувати і розвиватися в нових реаліях, а також забезпечувати експортно-імпортні ланцюги поставок», – повідомив він.
Кава зазначив, що у дорожній галузі це насамперед – розбудова мережі швидкісних доріг та з’єднання її із існуючою і перспективною мережею швидкісних доріг країн ЄС. Деякі проєкти вже мають готову проєктну документацію та зарезервовані земельні ділянки для будівництва, наприклад Львів – Краковець і Мукачево – Дийда.
На початку грудня підписано кредитну угоду з ЄБРР на 267 млн євро для капітального ремонту траси М-06. Це один з найважливіших маршрутів – Київ – Житомир – Рівне – Львів – Ужгород – Чоп з виходом на ПП «Ужгород – Вишнє Нємецьке» на словацькому кордоні і «Чоп – Захонь» на угорському.
«Не виключено, що також вдасться частково профінансувати великі проєкти, які перебувають на високому ступені готовності», – додав заступник міністра фінансів України.
Наприклад, вже на 80% добудовано Північний об’їзд міста Рівне (це майбутня ділянка траси Н-22, яка має розвантажити Рівне від транзитного транспорту, передусім, того, що рухається швидкісним шосе М-06 з Києва в напрямку Луцька та пунктів пропуску «Устилуг» і «Ягодин»; відкриття об’їзду забезпечить комфортний транспортний коридор для Волині у східному напрямку).
Цей об’їзд вкрай важливий для українських товаровиробників, котрі везуть свої вантажі в напрямку Польщі та інших країн ЄС. Зараз ці фури їдуть, по суті, через обласний центр, через місто Рівне. Це й питання як безпеки на дорогах, так і руйнування міських доріг. Північний об’їзд міста почали будувати ще в 2019 році і зараз він вже у 80%-ній готовності, але в експлуатацію ще не введено і рух там не відкрито.
«Нам також критично важливо швидко профінансувати та побудувати 1,5 км під’їзду до нового пункту пропуску «Біла Церква – Сігету Мармацієй» на кордоні з Румунією в Закарпатській області, оскільки з румунського боку міст через р. Тиса перебуває на завершальному етапі будівництва, а з нашого боку роботи ще не розпочато», – підкреслив посадовець.
Джерело: cfts.org.ua