АВТОДОРЕКСПО

11-13 листопада 2020
ВЦ «КиївЕкспоПлаза»

Укравтодор підбив підсумки 2019 року

автобан

В останні дні року новий голова «Укравтодору» Олександр Кубраков на своїй сторінці у Facebook підбив підсумки роботи дорожньої галузі і згадав ключові події 2019 року.

Залучення додаткового фінансування у дорожню галузь
Щороку на українські дороги виділяються десятки мільярдів гривень – дороге задоволення для нашого бюджету. Але навіть ці видатки – лише невелика частина від тих коштів, які потрібні на відновлення наших шляхів.
Тому залучення додаткових грошей, пошук нових фінансових джерел – один із наших пріоритетів.

Співпраця з МФО
Так, цього року Прем‘єр-міністр України Олексій Гончарук підписав угоду з ЄБРР та Європейським інвестиційним банком на отримання 900 млн євро для відновлення наших доріг. Ці гроші будуть використані на конкретні проекти – ремонт траси Київ-Одеса та будівництво Північної львівської об’їзної. Міжнародні тендери будуть проведені вже в 2020 році.
Поміж того, ми ведемо постійний діалог з нашими партнерами-МФО.

Додаткові 20 млрд грн на ремонт та будівництво
Ще однією ваджливою ініціативою року для нас стала ідея залучення додаткових коштів із зовнішніх ринків. Забезпечивши деякі зміни в законодавстві, ми зможемо отримати додаткові 20 млрд грн на ремонт та будівництво доріг державного значення – тобто, збільшити фінансування практично у два рази.
Рішення було розроблено у співпраці з Урядом та Міністерством фінансів України. Наразі дуже очікуємо на прийняття парламентом наших законопроектів.

Робота у регуляторному полі – готуємо підґрунтя для важливих змін
Закладення основ для принципових змін у дорожній галузі – стимулювання конкуренції, зниження вартості робіт, спрощення тендерних вимог – один із наших ключових пріоритетів. Без трансформацій у регуляторному полі буде складно побудувати динамічну та привабливу для бізнесу галузь.
Тож, за результатами цього року нам вдалося кілька важливих речей:
Зменшення вартості будівництва доріг
Уряд схвалив можливість використання відходів виробництва у дорожньому будівництві – шлаки будуть використовуватися для спорудження насипів та замінять собою щебінь (де це буде виправдано).
Використання шлаків допоможе дещо знизити витрати на будівництво доріг.
Впровадження середньострокового планування
Президент України Володимир Зеленський третього грудня підписав важливий для дорожньої галузі Закон, який дає можливість запровадити середньстрокове планування будівництва, ремонту та утримання доріг загального користування.

Можливість середньострокового планування зробить галузь більш передбачуваною, а отже – більш привабливою як для вже існуючих гравців, так і для нових компаній. Більше учасників на ринку – сильніша конкуренція – вища якість послуг.

Менше бюрократії – дешевше будівництво
Комітет Верховної Ради з економічної політики підтримав і рекомендував прийняти за основу та в цілому проект Закону №2234, головна мета якого – знизити вартість дорожніх робіт завдяки усуненню низки бюрократичних моментів.
Зменшення бюрократії вплине на собівартість та терміни виконання робіт, відкриє шлях у галузь для нових гравців та технологій. Дороги будуть дешевшими та будуватимуться швидше.

Оновлення ключових кадрів
Професійні та мотивовані кадри – один із факторів успіху будь-якої організації. Тому оновлення керівного складу Служб автомобільних доріг у регіонах є першочерговою задачею.
Так, за період листопад-грудень нових очільників Служб отримали 14 областей України. За роботою новопризначених керівників ми пильно слідкуємо та очікуємо від них максимально швидкого старту у вирішенні ключових проблем довірених регіонів.

Контроль доріг та на дорогах
Цього року ми встигли закласти основи для кількох важливих напрямків, які доможуть будувати краще та зберігати вже збудоване:

Зважування у русі
Нещодавно ми презентували перші результати WiM систем, які розміщені на в‘їзді в Київ. Зрозуміло, що ці результати неприємно вражають – половині випадків перевантаження складало понад 150%.
Дані зібрані, механізми фіксації порушників відпрацьовані. Незабаром почнемо активне впровадження систем зважування у русі аби уберегти наші дороги від руйнівного перевантаження.

Якість доріг перевірятимуть міжнародні експерти
Вже з наступного року ми залучатимемо міжнародних експертів для контролю за якістю робіт на українських дорогах. Перевірятися будуть усі головні об’єкти – від проекту до введення в експлуацтацію.

Будівництво та розвиток
За останні 1,5 місяці ми розпочали будівництво кількох об‘єктів та дали можливість для старту робіт над довгоочікуваним мостом у Запоріжжі.

Об‘їзна дорога для Рівного
Розпочалось будівництво першої черги Північного обходу м. Рівне. Нова магістраль забезпечить проїзд транзитного транспорту з ділянки М-06 Київ – Рівне в напрямку траси Н-22 в об’їзд Рівного, а також з траси Н-25 в напрямку траси Н-22.

Міст у Запоріжжі
Наприкінці листопада було оголошено тендер на будівництво скандальної недобудови національного масштабу – Запорізького мосту.
Будівництво автотранспортної магістралі через річку Дніпро розпочнеться вже наступного року. Першу чергу об’єкта ми плануємо завершити за 2 роки. У цю чергу входить будівництво 21 штучної споруди, серед яких – два мости через Дніпро з виїздами на Прибережну магістраль та проспект Соборний.

Трохи сучасних технологій
Поміж усіх інший наших ініціатив знайшлося місце і для кількох невеликих, але дієвих рішень зі сфері технологій:
GPS-трекери для прибиральної техніки
На сьогоднішній момент вже понад 1000 одиниць техніки у всіх областях України оснащені GPS-маячками. Можливість слідкувати за прибиральники машинами у реальному часі допоможе оптимізувати і покращити роботу підрядників, які відповідають за утримання доріг взимку.
Про ями можна повідомляти у Waze
Тепер повідомляти Укравтодор про ями та інші неприємності на дорогах можна через популярний мобільний додаток Waze. Такий канал інформування допоможе отримувати дорожнім службам дані в режимі реального часу (особливо важливо у період негоди) та виявляти найбільш проблемні ділянки.

Джерело: Facebook

Поділитися в соцмережах