У Великій Британії на ділянці автомагістралі A30 у графстві Корнуолл будуть випробувати нову технологію, яка робить їзду по бетонних дорогах тихішою.
Такий вид покриття використовували компанії Tarmac, Wirtgen та Atmo Technology і він дозволив знизити рівень шуму на 7 децибелів. Технологія передбачає створення спеціальних канавок в уже наявному бетонному покритті під час однопрохідної обробки. Шум на дорозі зменшується завдяки меншій площі контакту шин із поверхнею, а звук поглинається канавками в дорожньому покритті.
Близько 4% стратегічної дорожньої мережі Великобританії складають бетонні дороги, які, як правило, були побудовані в 1970-х і 80-х роках. Всі вони розраховані на термін експлуатації до 40 років до необхідності заміни. Нова технологія на додачу може забезпечити додаткові 10-15 років «життя» дороги до того, як буде потрібне втручання.
Нова технологія не спричиняє жодних пошкоджень швів у дорожньому покритті, що зменшує додаткові витрати на технічне обслуговування.
«Нова технологія дуже перспективна, вона дає позитивні результати, пов’язані зі зниженням рівня шуму та якістю їзди. Поточний моніторинг і майбутні випробування підтвердять її повний вплив на продовження терміну служби активів, але перші спостереження є обнадійливими» – каже Нік Кнорр, керівник Національної програми бетонних доріг.
Під час випробування, яке відбулося у березні на 1,5-кілометровій ділянці автомагістралі, було протестовано п’ять профілів покриття з різними розмірами та розташуванням канавок.
Компанія Atmo Technology розробила мобільний пристрій звукового моніторингу для оцінки та реєстрації рівнів шуму, що генеруються різними профілями покриття.
Всі п’ять профілів забезпечили значне зниження рівня дорожнього шуму, і компанія Tarmac продовжить співпрацювати з Національними автомобільними дорогами, щоб визначити найкращий профіль для майбутніх проєктів.
Topoff, бельгійська компанія, що спеціалізується на укладанні асфальтобетонних покриттів, працювала у партнерстві з постачальником будівельного обладнання Wirtgen над розробкою та адаптацією машини, яка може створювати шліфування та канавки на бетонній поверхні за один прохід.
Єдина у своєму роді у світі машина може обробляти покриття шириною 1,85 метра, тобто вся ширина смуги руху буде оброблятися лише за два проходи.
Джерело: highways-news.com