В Австрії на ділянці автобану між Грацом і словенським кордоном провели випробування автономних будівельних машин, які можуть укладати асфальт і розпізнавати об’єкти.
Технологію протестувала велика підрядна компанія Strabag під час ремонту на ділянці автобану A9 в рамках загальноєвропейського дослідницького проєкту InfraROB. Метою інноваційної технології є підвищення безпеки, ефективності та рентабельності робіт з будівництва та обслуговування доріг. Протягом останніх трьох років над різними частинами проєкту працювали 15 компаній та науково-дослідних інститутів з восьми різних країн.
В ході випробування повністю автономний асфальтоукладач уклав асфальт на 180-метровій тестовій ділянці біля Шпільфельда – повністю автоматично, а впровадження та логістику координувала команда Strabag з Граца. Щоб зробити можливим таке укладання фахівці розробили систему автоматичного керування. Вона може покращити охорону праці та безпеку на дорожньо-будівельних майданчиках у довгостроковій перспективі, стверджує команда підрядника.
«У майбутньому працівники, які укладають асфальтобетон, все частіше виконуватимуть завдання контролерів. Вони зможуть працювати на більшій відстані від транспортних засобів, що рухаються, що дозволить їм менше піддаватися впливу парів і викидів під час процесу укладання», – каже Себастьян Чая, представник компанії TPA Group.
Компанія MOBA (Mobile Automation) AG розробила спеціальний модуль для автономного керування технікою, який підключається безпосередньо до цифрового інтерфейсу асфальтоукладача і подає машині цільові дані для ділянки укладання.
Датчики розпізнавання об’єктів і супутникова навігація (GNSS) динамічно утримують асфальтоукладальник на правильному курсі під час укладання.
Другою інновацією проєкту InfraROB є також нещодавно розроблене навісне обладнання для асфальтоукладальника, яке було використано для успішної інтеграції оснащеного датчиками волоконно-оптичного кабелю (FOS-кабелю) безпосередньо в поверхню під час укладання асфальтобетону.
Встановлені датчики температури та руху додатково надають інформацію про навантаження на асфальтове покриття під час експлуатації. У майбутньому ці дані можуть бути використані для моніторингу робіт з утримання доріг.
«Важливість і майбутнє технології автоматизації InfraROB є величезним з погляду користувачів. Ці технології не тільки зменшують фізичне навантаження на робітників, знижуючи ризик нещасних випадків на виробництві, але й безперервно реєструють важливі параметри для забезпечення якості, які представляють особливий інтерес для дорожніх операторів», – каже Крістіна Віттманн, експерт з дорожнього одягу австрійського оператора автомагістралей ASFINAG.
Джерело: buildindigital.com