АВТОДОРЕКСПО

дати будуть визначені згодом

Дороги можна ремонтувати за від’ємних температур

В «Укравтодорі» роз’яснили, за яких умов укладання дорожнього покриття може виконуватися навіть у мороз.

У державному агентстві автомобільних доріг України («Укравтодор») розповіли, що сучасні хімічні домішки, за умови ретельного дотриманням технології та вимог нормативних документів, дозволяють укладати дорожнє покриття навіть за низьких температур.

Зокрема, як інформують у дорожньому відомстві, технології в області дорожнього будівництва за останні десять років зробили великий крок вперед. Так, були розроблені енергозберігаючі домішки до бітуму, які дозволяють готувати й укладати асфальтобетонну суміш за більш низьких температур. Такі домішки дозволяють знизити температуру перемішування асфальтобетонної суміші на 20 – 40°C без погіршення характеристик покриття по порівнянні з традиційною технологією. Ефект досягається шляхом зниження опору суміші зміщення під час її приготування і укочування.

«Застосування енергозберігаючих домішок дозволяє збільшити час на укочування шару асфальтобетону, а значить забезпечується необхідний коефіцієнт ущільнення покриття. Більше жодним чином такі домішки не впливають на властивості бітуму, і він забезпечить таку ж міцність і якість асфальтобетону, як влітку», – заявляють в «Укравтодорі».

При цьому у відомстві зазначають, що домішки до бітуму не є панацеєю – влаштування асфальтобетону за низьких температур можливе виключно за точного дотримання ряду правил, зазначених у державних будівельних нормах і нормативних документах.

Так, найнижча допустима середньодобова температура повітря, яка дозволяє працювати з модифікованою асфальтобетонною сумішшю, становить -5°C. Товщина шару асфальтобетону повинна бути не менше 8 см. Верхній шар покриття дорожнього одягу дозволяється влаштовувати по свіжоукладеному нижньому шару після охолодженням його до температури не нижче 20°С. Верхній шар покриття дорожнього одягу дозволяється влаштовувати після прогріву нижнього шару гарячим піском, відсівом або розігріву інфрачервоними випромінюванням.

Крім того, місце укладання гарячої асфальтобетонної суміші має бути підготовлене до моменту замерзання його поверхні: очищене від пилу, бруду і заґрунтоване. Локальні залишки вологи, снігу або окремі вкраплення льоду повинні бути видалені. Також перед проведенням робіт із влаштування асфальтобетонного покриття за низьких температур необхідно попередньо здійснити пробне укладання та ущільнення і на основі отриманих результатів встановити оптимальний режим укладання та ущільнення. Тривалість транспортування асфальтобетонної суміші повинна бути такою, щоб суміш не встигала охолонути нижче мінімально допустимої температури на початку ущільнення.

 

Джерело: cfts.org.ua

Поділитися в соцмережах