АВТОДОРЕКСПО

дати будуть визначені згодом

У Нідерландах збудували міст із застосуванням лляних волокон

Технічний університет Ейндховена втілив проєкт з будівництва мосту, який частково зроблений з волокон льону – аби продемонструвати потенціал матеріалу для заміни металу в будівництві. Пішохідно-велосипедний міст збудували у місті Алмере в Нідерландах. Це перший з трьох мостів проєкту Smart Circular Bridge, два інші мають збудувати в німецькому Ульмі та нідерландському Берген-оп-Зомі.
Міст в Алмере будували із використанням волокон льону, поєднаних з біогумою і блоками зі спіненого поліуретану, таким чином створивши стабільний композитний матеріал, який можна застосувати замість алюмінію чи сталі.
«Попри те, що запити ринку зростають, будівельна індустрія досі вагається щодо застосування натуральних матеріалів, адже має вимоги до надійності конструкцій, особливо стосовно термінів їхньої служби», – кажуть представники проєкту Smart Circular Bridge.
Для першого мосту в проєкті застосували два види композитних матеріалів на основі льону: «килими» для обгортання спінених блоків в конструкції полотна мосту, та змотані роботом нитки для поручнів.
На поруччях лляну нитку намотували у пучки у вигляді трикутників. Для цього застосували техніку роботизованого намотування, аби створити ефект «легкості та делікатності».
Несні блоки зі спіненого поліуретану з’єднали разом за допомогою процесу вакуумної інфузії, створивши цільне полотно мосту. Воно має довжину 15 метрів і може витримати невеликі сервісні транспортні засоби та пішоходів і велосипедистів.
Міст також має 80 сенсорів, розподілених по всій конструкції, які будуть вимірювати стан споруди за різних погодних і температурних умов, різних рівнів вологості, досліджувати його поведінку за умов високих навантажень, а також вікові зміни – всі дані будуть доступні дослідникам в режимі реального часу.
В цілому в будівництві мосту використали близько 3,2 тонни льону. Цей матеріал цікавив авторів проєкту найбільше, адже льон росте значно швидше за дерево і значно більш доступний за коноплі. Окрім того, для будівництва мосту намагалися використати якомога менше викопних матеріалів: композити мають 25% біологічної сировини. Для наступних двох мостів цей показник планують довести до 60%.

 

Джерело: dezeen.com

Поділитися в соцмережах