У Києві розпочинається капітальне укріплення мосту Метро, збудованого у 1965 році. Унікальна аркова конструкція, яка не має аналогів у світі, вперше проходить через глибоку фазу технічного оновлення. Про хід робіт розповів генеральний директор КК «Київавтодор» Олександр Федоренко в інтерв’ю «Вечірньому Києву».
Міст Метро, збудований ще у 1965 році і з того часу капітально не ремонтувався. Споруда має індивідуальну конструкцію, що не має аналогів у світі. Це складна аркова споруда з натяжною попередньо напруженою арматурою.
Із серпня 2024 року на об’єкті почалися масштабні протиаварійні заходи – встановлення тимчасових металевих підтримуючих конструкцій під основними прогонами мосту. Таких прогони два і через них проходять судна. Зараз триває занурення паль у річище Дніпра під мостом на глибину близько 30 метрів. Всього таких паль буде близько 160. Роботи ведуться в цілодобовому режимі, без вихідних. Кожна стійка підтримуючої конструкції буде захищена спеціально влаштованими льодорізами для проходу льоду. Це убезпечить від можливого пошкодження конструкцій взимку.
Також біля мосту облаштовують викаточний пірс, де збиратимуть нову металеву аркову конструкцію. Вже влітку її планують заводити під перший прогін мосту, де вже багато десятиліть служить стара аркова конструкція. Нову мають встановити в проєктне положення. Це складна технічна задача.
Встановлення цих підтримуючих конструкцій дасть можливість подовжити безпечну експлуатацію Мосту Метро ще на 20 років.
На час виконання протиаварійних робіт рух авто та поїздів метрополітену не перекривали і не планують робити це в майбутньому. Також забезпечене судноплавство.
Завершити протиаварійні роботи мають у 2026 році. Влітку цього року розпочнеться встановлення аркових конструкцій в одному із прогонів. Всього прогонів, де потрібно встановити підтримуючі конструкції, чотири. У двох основних судноплавних прогонах будуть повністю встановлені аркові конструкції. В суміжних двох – встановлять металеві підтримуючі конструкції на половині прогону.
Після того, як завершаться протиаварійні роботи, розпочнеться підготовка проєктної документації для реставрації. Вона все одно буде включати ремонтні роботи капітального характеру. Але вже після встановлення підтримувальної конструкції, можна буде стверджувати, що Міст метро безпечно експлуатувати до реставрації.
Міст Метро був побудований у 1965 році. З 2008 року Міст метро має статус об’єкта культурної спадщини, що накладає певні обмеження на процеси ремонту. Зокрема, з того часу можна було виконувати тільки протиаварійні роботи аби підтримувати міст і зняти питання безпеки руху.
У 2015 році обстеження споруди виявило деградацію конструкцій мосту і появу певних дефектів, які можуть впливати на довговічність, стійкість і міцність споруди. Повторне обстеження у 2021 році показало, що міст потребує капітального ремонту.
Джерело: vechirniy.kyiv.ua