АВТОДОРЕКСПО

дати будуть визначені згодом

Розбудова мережі швидкісних доріг буде пріоритетом галузі на 2025 рік

Заступник міністра фінансів України Олександр Кава назвав пріоритети фінансування транспортної галузі на 2025 рік. Зокрема, йдеться про розбудову мережі швидкісних доріг та з’єднання її з існуючою і перспективною мережею швидкісних доріг країн ЄС, транспортні проєкти, які дають можливість забезпечувати експортно-імпортні ланцюги поставок та транспортні об’єкти, важливі для Сил оборони, що забезпечують військову логістику.
За його словами, в пріоритеті – об’єкти, важливі для забезпечення життєдіяльності країни в цілому та окремих регіонів зокрема – це зруйновані та пошкоджені мости й шляхопроводи. Такі об’єкти мають швидко реалізовуватися, і відповідно – фінансуватися.
«Аналогічний підхід – до транспортних об’єктів, важливих для наших Сил оборони, що забезпечують військову логістику. В окрему групу можна виділити транспортні проєкти, які дають можливість економіці функціонувати і розвиватися в нових реаліях, а також забезпечувати експортно-імпортні ланцюги поставок», – повідомив він.
Кава зазначив, що у дорожній галузі це насамперед – розбудова мережі швидкісних доріг та з’єднання її із існуючою і перспективною мережею швидкісних доріг країн ЄС. Деякі проєкти вже мають готову проєктну документацію та зарезервовані земельні ділянки для будівництва, наприклад Львів – Краковець і Мукачево – Дийда.
На початку грудня підписано кредитну угоду з ЄБРР на 267 млн євро для капітального ремонту траси М-06. Це один з найважливіших маршрутів – Київ – Житомир – Рівне – Львів – Ужгород – Чоп з виходом на ПП «Ужгород – Вишнє Нємецьке» на словацькому кордоні і «Чоп – Захонь» на угорському.
«Не виключено, що також вдасться частково профінансувати великі проєкти, які перебувають на високому ступені готовності», – додав заступник міністра фінансів України.
Наприклад, вже на 80% добудовано Північний об’їзд міста Рівне (це майбутня ділянка траси Н-22, яка має розвантажити Рівне від транзитного транспорту, передусім, того, що рухається швидкісним шосе М-06 з Києва в напрямку Луцька та пунктів пропуску «Устилуг» і «Ягодин»; відкриття об’їзду забезпечить комфортний транспортний коридор для Волині у східному напрямку).
Цей об’їзд вкрай важливий для українських товаровиробників, котрі везуть свої вантажі в напрямку Польщі та інших країн ЄС. Зараз ці фури їдуть, по суті, через обласний центр, через місто Рівне. Це й питання як безпеки на дорогах, так і руйнування міських доріг. Північний об’їзд міста почали будувати ще в 2019 році і зараз він вже у 80%-ній готовності, але в експлуатацію ще не введено і рух там не відкрито.
«Нам також критично важливо швидко профінансувати та побудувати 1,5 км під’їзду до нового пункту пропуску «Біла Церква – Сігету Мармацієй» на кордоні з Румунією в Закарпатській області, оскільки з румунського боку міст через р. Тиса перебуває на завершальному етапі будівництва, а з нашого боку роботи ще не розпочато», – підкреслив посадовець.

 

Джерело: cfts.org.ua

Поділитися в соцмережах