АВТОДОРЕКСПО

дати будуть визначені згодом

У 2022 році в Україні можуть з’явитися дві концесійні дороги

Міністерство інфраструктури України у 2022 році розраховує запустити два пілотних проекти концесії автошляхів за принципом «плати за доступність».
«Минулого року «Укравтодор» презентував шість пілотних проектів. До кінця цього року плануємо підписати договір між МІУ, «Укравтодором», EBRD та IFC, який передбачає впровадження проекту у два етапи. Перший етап, який має бути запущений у 2022 році, включає пілот на маршрутах Ягодин-Ковель-Луцьк та Харків-Дніпро-Запоріжжя», – повідомив міністр інфраструктури Олександр Кубраков.
За його словами, у цих проектах плата за проїзд не передбачається, оскільки партнер повертатиме вкладені інвестиції через механізм «плати за доступність», обслуговуючи утримання дороги та придорожню інфраструктуру та отримуючи за це платежі з бюджету.
«Запропонована модель будується на довгострокових контрактах щодо утримання доріг – OPRC. Тобто інвестор зобов’язується виконувати всі вимоги щодо якості, безпеки та комфорту дороги», – наголосив Кубраков.
За його словами, крім того, Мінінфраструктури працює над проектами класичної концесії: інвестор будує за свої гроші і потім повертає інвестиції за рахунок зняття плати за проїзд такою дорогою – спільно з приватним бізнесом.
«Наразі одна з великих дорожніх компаній України вийшла з приватною ініціативою на розробку техніко-економічного обґрунтування будівництва дороги за маршрутом Краковець-Львів-Броди-Рівне. ТЕО має відповісти на питання про доцільність запуску платного маршруту: чи буде тут 100% приватний капітал або ж держава буде присутня в якомусь форматі», – підкреслив Кубраков.

 

Джерело: cfts.org.ua

Поділитися в соцмережах