З початку року у системі Prozorro Укравтодор розпочав 134 тендерні процедури на загальну суму 9,4 млрд грн.
Очікувана вартість закупівель відповідає 1/3 від усіх коштів на ремонти та будівництво доріг з Державного дорожнього фонду, що відповідає базовому плану Укравтодору на 2020 рік.
З такими темпами протягом трьох місяців будівельні роботи мають розпочатися на 60% запланованих маршрутів – розраховують у відомстві.
«Належне проведення тендерів – одна з ключових умов початку будівельного сезону та реалізації амбітних планів Укравтодору на 2020 рік.
Ми впровадили KPI для керівників служб у регіонах, які враховують не тільки кількість оголошених закупівель, але і їхню якість. Тобто, поточний KPI – ефективні закупівельні процедури. Наступний KPI – реалізація укладених договорів. Третій та основний KPI – це дотримання терміну, бюджетів, якості проєктів та виконання гарантійних зобов‘язань» – підкреслив Олександр Кубраков, Голова Укравтодору.
За його словами так звані «тендерні тролі» залишаються серйозною перепоною для злагодженої роботи державних закупівель, однак Укравтодор спільно з АМКУ та Кабміном наразі опрацьовують шляхи ефективної протидії компаніям, які зловживають недосконалістю закупівельного й антимонопольного законодавства. В тому числі вдосконалюється типова тендерна документація, процедури з перевірки заявлених потужностей учасників торгів.
Обґрунтованість і доцільність тендерних процедур, зокрема допорогових та переговорних, є персональною відповідальністю керівників служб автомобільних доріг в областях. Однак, для належного моніторингу закупівель Укравтодор застосовує ризик-моніторинг всіх закупівельних процедур з метою попередження змов на ринку. Один із елементів ризик-моніторингу – чат-бот, який дозволяє відслідковувати закупівлі за обраними замовниками та сумами. Чат-бот поки доступний для внутрішнього користування, але згодом планується презентація його публічної версії.
Джерело: Наші дороги