В Україні цієї осені у тестовому режимі почали працювати перші два майданчики системи зважування вантажівок в русі Weight-in-Motion (WiM). При цьому, як повідомила прес-служба «Укравтодору», тільки за місяць майданчик зважування вантажівок на трасі Київ – Чоп зафіксував понад 200 фактів порушення габаритно-вагових обмежень.
«Дороги вмирають від перевантаження. <…> 100 разів вантажні транспортні засоби рухалися з перевантаженням більше 150% – це збільшує руйнівну дію на дорожнє покриття, щонайменше, у 10 разів. <…> Рекорд у вантажівки, яку дев’ять разів фіксували з середнім перевантаженням більше 21 тонни», – сказано у повідомленні «Укравтодору».
У відомстві підкреслили, що система WiM веде цілодобове спостереження – її не можна обійти, або об’їхати.
«Ми кожну секунду отримуємо дані про кожне порушення – включаючи розпізнавання номерних знаків і всі інші параметри. Зараз «Укравтодор» відпрацьовує систему оперативного інформування Укртрансбезпеки для того, щоб порушення було миттєво припинено. Ціна таких перевантажень – збільшення руйнування дороги у 10 і більше разів», – зазначив керівник «Укравтодору» Олександр Кубраков.
Начальник відділу інтелектуальних транспортних систем «Укравтодору» Андрій Вознюк додав, що більше перевантажених вантажівок рухається у нічний час. Крім того, з 200 перевантажених вантажівок тільки три мали дійсний дозвіл на вантажні перевезення на ділянці дороги, і тільки один транспортував стільки, скільки задекларував.
«Укравтодор» реалізує пілотний проект із запуску шести майданчиків зважування в русі на ключових пунктах в’їзду в Київ. Важливо, щоб система запрацювала повноцінно, а до порушників автоматично застосовувалися штрафні санкції. Це повинно бути на контролі Міністра інфраструктури Владислава Криклія та голови «Укравтодору» Олександра Кубракова», – прокоментував ці дані прем’єр-міністр України Олександр Гончарук в своєму Telegram-каналі.
Як повідомлялося, WiM – це розумна система збору інформації про транспортні засоби на автодорогах: дати і часу проїзду, температури повітря і дорожнього покриття, смуги і напрямки руху, швидкості руху і державного номерного знака, габаритів, відстані між осями, загальної маси і її розподілу по осях.
Система широко поширена в країнах Євросоюзу. Її унікальність в тому, що вона дозволяє відфільтрувати перевантажений транспорт із загального трафіку. У минулому році планувалося, що пілотний проект буде реалізований до кінця 2018 року.
Джерело: Сьогодні